Департамент соціального захисту населення
пров. 9 травня, 2, м. Суми, 40000
тел. / факс (0542)77-96-77,
E-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00; обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

ТАКА СОЦІАЛЬНА ПРОБЛЕМА ЯК НАСИЛЬСТВО В СІМ’ї МАЄ ВИРІШУВАТИСЯ НА РІВНІ ДЕРЖАВИ

Існує широко розповсюджений міф, що насильство в   родинах – це проблема тільки неблагополучних родинта майже завжди сімейне насильство пов’язане з пияцтвом і бідністю. Проте це зовсім не так. Насильство властиве для всіх соціальних груп і не залежить від економічного становища родини в цілому.

В Україні проблема домашнього насильства практично не вивчалася. Тільки упродовж останнього десятиліття теми насильства в родині стали предметом публічного обговорення. На державному рівні, вже прийнято ряд законодавчих та нормативно-правових актів, що захищають від насильства в сім'ї, а також регламентують діяльність правоохоронних органів щодо попередження та припинення насильства в сім'ї.  

До них належать:

  • Закон України «Про попередження насильства в сім’ї»;
  •  постанова КМУ від 26 квітня 2003 р. № 616 «Про затвердження  Порядку розгляду заяв та повідомлень про вчинення насильства в сім’ї або реальну його загрозу»;
  • розпорядження КМУ від 1 грудня 2010 р. N 2154-р «Про затвердження плану заходів з проведення Національної кампанії «Стоп насильству!» на період до 2015 року»;
  • постанова КМУ від 15 травня 2013 р. № 341 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми підтримки сім’ї до 2016 року»;
  • наказ Державного комітету України у справах сім’ї, молоді та спорту, МВС, МОН, МОЗ від 16.01.2004  № 5/34/24/11 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення»;
  • наказ Мінсім’ямолодьспорту, МВС від 07.09.2009 № 3131/386 «Про затвердження Інструкції щодо порядку взаємодії структурних підрозділів, відповідальних за реалізацію державної політики щодо попередження насильства в сім'ї, служб у справах дітей, центрів соціальних служб для молоді та органів внутрішніх справ з питань здійснення заходів з попередження насильства в сім’ї» (зі змінами від 20.06.2012 № 371/549 (z1158-12);
  • наказ Мінсоцполітики від 17.09.2012 № 581 «Про затвердження рекомендацій щодо проведення щорічної акції «16 днів проти насильства»;
  • наказ Мінсоцполітики від 08.05.2014 № 281 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації проходження корекційних програм особами, які вчиняють насильство в сім’ї».

Діючий перелік законодавчих актів про попередження насильства в сім’ї надає досить широкі можливості для звернення до органів та установ за допомогою в ситуації сімейного насильства, і забезпечує вжиття визначених заходів по його запобіганню. Проте законодавство з питань попередження сімейного насильства стане ефективним  інструментом захисту від насильства в родині лише за умови широкого доступу до інформації із проблеми профілактики насильства в сім’ї, плідного співробітництва громадських організацій, органів влади, місцевого самоврядування, а також активної протидії кожного в цьому принизливому для людської гідності явищі.