Департамент соціального захисту населення
пров. 9 травня, 2, м. Суми, 40000
тел. / факс (0542)77-96-77,
E-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00; обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

НАУКОВЦІ СПІЛЬНО З ПОСАДОВЦЯМИ ЦЬОГО РАЗУ ОБГОВОРЮВАЛИ РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ В КОНОТОПСЬКІЙ ОТГ

У рамках виконання науково-дослідної роботи «Дослідження шляхів вдосконалення структури та рівня зайнятості населення праценадлишкових територій Сумської області» з метою пошуку точок зростання для ефективного залучення людського потенціалу та вивчення впливу карантину на зайнятість населення у Конотопській ОТГ відбувся семінар у форматі онлайн. Його метою було обговорення та пошук спільного бачення «точок зростання» всередині Конотопської громади.

До обговорення долучилися Михайло Дубровський, директор Департаменту соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації, та його заступник Олена Заяц,  посадовці Конотопської міської ради та громадські діячі міста Конотоп.

Презентував учасникам семінару результати дослідження Сергій КОРОЛЬ, кандидат політичних наук, асистент кафедри психології, політології та соціокультурних технологій Сумського державного університету.

Обговорення пройшло у жвавій дискусії. Одностайною була думка про важливість та доцільність проведення дослідження ситуації у праценадлишкових територіях Сумської області, у тому числі у Конотопській ОТГ, напрацювання та надання  пропозицій до розробки регіональної політики щодо ефективного використання організаційних, інфраструктурних, інформаційних, соціальних ресурсів  та формування «точок зростання» всередині громад, розроблення та реалізації місцевих та регіональних програм, збільшення обсягів і варіантів зайнятості населення. 

ЛЮДИ З ОСОБЛИВИМ СТАТУСОМ

Хто такі внутрішньо переміщені особи (ВПО) за шість років війни в Україні вже всі добре знають. Знають, що вони є, мають якісь проблеми та й на цьому крапка. А от хто і як ці проблеми допомагає їм вирішувати, а також як ці люди інтегруються в нові для себе громади, відомо небагатьом. На сьогодні в Україні, за даними Мінсоцполітики, обліковано понад 1,4 млн внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей та АР Крим. З них понад 500 тис. оселилися на Донеччині. І ці люди зі статусом ВПО потребують соціальної, правової, психологічної та інших видів допомог. Саме правову допомогу цим громадянам, таким же українцям, які проживають в інших куточках нашої країни, надають центри та бюро правової допомоги.

Більшість правових проблем, з якими стикаються ВПО, однакові для тих, хто переїхав на Львівщину або Сумщину, у Херсонську область чи Житомирську. Оскільки кількість переселенців найбільша у Донецькій області, то й досвід вирішення юридичних проблем цієї категорії громадян — у фахівців системи безоплатної правової допомоги Донеччини.

З січня 2017 року всі внутрішньо переміщені особи, а також особи, які подали заяву на отримання довідки ВПО, отримали право на безоплатну вторинну правову допомогу. Тобто ці категорії громадян можуть скористатися послугами юристів або адвокатів, які співпрацюють з системою БПД. Зокрема, для захисту та представництва інтересів у судах, складення документів процесуального характеру.

Для цього потрібно звернутися до одного з офісів системи БПД. Так, у Донецькій області працюють 23 центри та бюро правової допомоги. Починаючи з 2017 року, фахівці системи БПД Донеччини прийняли понад 6,9 тис. рішень про надання безоплатної вторинної правової допомоги за письмовими зверненнями від внутрішньо переміщених осіб.

«Особливість системи БПД Донецької області в тому, що внутрішньо переміщені особи – найпоширеніша категорія клієнтів. Вони становлять понад 51%. Надання правової допомоги ВПО має свою специфіку. Тому ми постійно проводимо навчання фахівців системи БПД та адвокатів, які надають вторинну правову допомогу, цій категорії громадян», – зазначив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.

ВНЕСЕНО ПРОПОЗИЦІЮ ПРИЙНЯТИ РІШЕННЯ ПЕРЕДАТИ ЛЕГКОВИЙ АВТОМОБІЛЬ ПОМЕРЛОЇ ОСОБИ З ІНВАЛІДНІСТЮ У ВЛАСНІСТЬ ДРУЖИНІ

Відбулося засідання робочої групи з питань визнання гуманітарною допомогою товарів при Сумській обласній державній адміністрації під головуванням Сергія Баннікова, заступника голови Сумської обласної державної адміністрації.

Право осіб з інвалідністю на отримання автомобілів врегульоване Законом України «Про гуманітарну допомогу»,  Порядком забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.07.2006 № 999.

Під час засідання робочої групи розглядалося питання про безоплатну передачу у власність члену сім’ї померлої особи з інвалідністю легкового автомобіля,  визнаного гуманітарною допомогою відповідно до протоколу засідання Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України, яким вона була забезпечена в установленому законом порядку через Головне управління праці та соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації.  

За результатами розгляду, членами комісії прийнято рішення  внести пропозицію про безоплатну передачу у власність члену сім’ї (дружині)  легковий автомобіль померлої особи з інвалідністю.

 

ПОСАДОВЦІ ОПРАЦЮВАЛИ ЗМІНИ В ЧИННОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ З ОКРЕМИХ ПИТАНЬ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ

Відбувся семінар - нарада з керівниками департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради, управлінь (праці) соціального захисту населеннярайонних державних адміністрацій, міських рад під головуванням Михайла Дубровського, директора Департаменту соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації за участі Наталії Серебренникової,  представника Сумської філії АТ КБ Приватбанку.

У рамках реалізації пілотного проекту з монетизації одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» під час робочої зустрічі з керівництвом банківської установи опрацьовано напрямки співпраці органів соціального захисту населення та відділень АТ КБ Приватбанк, розташованих на території області.

Банківською установою виготовлені пластикові картки для подальшої їх персоналізації та видачі заявникам.

Про монетизацію одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» поінформувала присутніх учасників наради Валентина Соболєва, начальник відділу соціальних гарантій Департаменту.

Надія Степаненко, заступник начальника управління-начальник відділу пільг та компенсацій Департаменту наголосила про те, що з 01 серпня 2020 року в Україні відкрито ринок природного газу для побутових споживачів, що надає можливість громадянам самостійно обирати постачальника газу та ознайомила присутніх з особливостями надання пільг і субсидій на розподіл та постачання природного газу.

 На всі питання учасників семінару надано вичерпну відповідь.

ПРОДОВЖУЄМО ЗАМІНУ ПОСВІДЧЕНЬ ОСОБАМ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВНАСЛІДОК ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

У Сумській обласній державній адміністрації на особливому контролі знаходиться  питання щодо соціального захисту осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

 На виконання п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 р. № 551 (зі змінами) «Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян» в області здійснюється видача посвідчень нового зразка.

Особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи   (категорія 1), учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорії 2 і 3) з числа громадян, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт видача  документів буде здійснюватися до 01 01. 2021.

На черговому засіданні Комісії з розгляду документів для видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, Сумської обласної державної адміністрації всього розглянуто 32 особові справи:

ДОЛУЧИЛИСЯ ДО ВЕБІНАРУ З ПИТАНЬ ДОТРИМАННЯ ПРАВ ДИТИНИ ТА СІМ’Ї

Міністерством соціальної політики України спільно з Представником Уповноваженого Верховної Ради України з прав  людини з питань дотримання прав дитини та сім’ї, з метою відпрацювання єдиних підходів до реалізації державної політики у сфері захисту прав дитини проведено вебінар з питань забезпечення безпеки дітей у рамках реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 585 «Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

До участі у заході долучилися представники Департаменту соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації  Валентина Соболєва, начальник відділу соціальних гарантій Департаменту та Руслан Розгон, завідувач сектору сімейної, гендерної політики та протидії торгівлі людьми Департаменту.

НАДАННЯ ПІЛЬГ ТА СУБСИДІЙ НА ПОСТАЧАННЯ ТА РОЗПОДІЛ ПРИРОДНОГО ГАЗУ

З 01 серпня 2020 року в Україні відкрито ринок природного газу для побутових споживачів, що надає можливість громадянам самостійно обирати постачальника газу.

Для розрахунку розміру житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, щомісяця органи соціального захисту населення отримують від виконавців послуг відомості про забезпеченість громадян послугами та про розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги, у тому числі постачання та розподіл природного газу.

Зазначені відомості отримуються органами соціального захисту населення на підставі отриманої від пільговиків та отримувачів житлових субсидій інформації про набір отримуваних ними житлово-комунальних послуг, а також про дані підприємств – надавачів цих послуг (назва, код ЄДРПОУ, номер особового рахунку тощо).

Своєчасне надання громадянами інформації органам соціального захисту населення про зміну виконавців житлово-комунальних послуг забезпечить актуальний та правильний розрахунок розміру житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

З огляду на зазначене, з метою своєчасного та в повному обсязі надання громадянам передбачених законодавством соціальних гарантій, звертаємося з проханням до пільговиків та отримувачів житлових субсидій в найкоротші терміни повідомляти органи соціального захисту населення про зміну виконавців житлово-комунальних послуг, зокрема постачальника природного газу для побутових потреб.

Докладніше за посиланням:https://www.msp.gov.ua/news/19024.html

ДО ВІДОМА ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ ЯК ЗМІНИТИ ВИБОРЧУ АДРЕСУ НА МІСЦЕВИХ ВИБОРАХ – 2020

Виборчий кодекс України закріпив можливість зміни виборчої адреси без зміни місця реєстрації – це дозволяє значній частині виборців проголосувати за місцем фактичного проживання.
Виборчою адресою особи є адреса, за якою зареєстровано її місце проживання. Водночас Виборчий кодекс закріпив можливість «прив'язати» виборчу адресу виборця не лише до місця зареєстрованого проживання, а й до фактичного місця проживання.
Так, раніше виборчу адресу можна було змінити, лише змінивши місце реєстрації, що позбавляло значну кількість виборців можливості проголосувати на виборах. Тепер кожен виборець незалежно від того, де зареєстроване його місце проживання, може закріпити своє фактичне місце проживання як виборчу адресу та проголосувати на виборах у відповідній місцевості. Особливої актуальності набуває це право напередодні місцевих виборів, що відбудуться 25 жовтня 2020 року. Адже лише ті виборці, що належать до певної територіальної громади, можуть голосувати на місцевих виборах.
Куди звертатись, щоб змінити виборчу адресу?
Виборцю потрібно звернутись до відділу ведення державного реєстру виборців за місцем, де виборець фактично проживає. Детальну інформацію про місцезнаходження потрібного відділу та його контакти можна знайти на сайті Державного реєстру виборців, де в розділі «Органи реєстру» слід зайти у вкладку «Відділи ведення реєстру» – саме там міститься інформація про всі відділи у кожній із областей України.
Які документи потрібно подавати можна докладніше ознайомитися за посиланням::http://www.soc-zahyst.sm.gov.ua/index.php/uk/home

УРЯДОМ УКРАЇНИ УРЕГУЛЬОВАНО ПИТАННЯ, ПОВ’ЯЗАНІ З ДІЯЛЬНІСТЮ БУДИНКІВ-ІНТЕРНАТІВ ДЛЯ ГРОМАДЯН ПОХИЛОГО ВІКУ ТА ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ

На сьогодні в Україні діє 93 будинки-інтернати для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, у яких проживає понад 12 тис осіб (без урахування тимчасово окупованих територій АР Крим, м. Севастополя, Донецької та Луганської областей).

У Сумській області 4 будинки-інтернати для громадян похилого віку, 5 психоневрологічних інтернатів для осіб з інвалідністю, 2 дитячі інтернати та Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці.

Урядом України урегульовано питання, пов’язані з діяльністю будинків-інтернатів для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю. А саме, прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження Типового положення про будинок-інтернат для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю» з метою забезпечення конституційних прав і свобод громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, які проживають у будинках-інтернатах. У Типовому положенні одним з пріоритетних напрямків визначено проведення комплексу реабілітаційних заходів та реалізації прав підопічних відповідно до законодавства, у тому числі Закону України «Про психіатричну допомогу», спрощено механізм подання документів для влаштування до інтернату через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення за місцем проживання та процедуру відрахування підопічних, урегламентовано організацію поховання підопічних.

    Докладніше за посиланнями: https://www.msp.gov.ua/news/19013.html, http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP200772.html