Департамент соціального захисту населення
пров. 9 травня, 2, м. Суми, 40000
тел. / факс (0542)77-96-77,
E-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00; обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

У СУМСЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ НА КОНТРОЛІ ПИТАННЯ ПОГАШЕННЯ ЗАБОРГОВАНОСТІ ІЗ ВИПЛАТИ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ

Під головуванням заступника голови Сумської обласної державної адміністрації Сергія Баннікова відбулося чергове засідання обласної тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат. Окремо заслухано інформацію про вжиті заходи з детінізації зайнятості.

До участі у засіданні долучилися представники Департаменту соціального захисту населення, Управління Держпраці, Головного управління Державної податкової служби, Головного управління Пенсійного фонду України, Головного управління Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), Головного управління статистики у Сумській області, а також керівники та представники підприємств-боржників.

ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ КОНКУРСНОЇ КОМІСІЇ СОЦІАЛЬНОГО ЗАМОВЛЕННЯ

З метою вирішення ряду пріоритетних суспільно важливих соціальних проблем, підвищення ефективності взаємодії та партнерських відносин органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з інститутами громадського суспільства внесено зміни до Обласної комплексної програми соціального захисту населення на 2017-2021 роки, одним із завдань якої є реалізація соціального замовлення.

У 2020 році Департаментом соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації оголошені конкурси з надання послуг:

виявленим особам, постраждалим від домашнього насильства та насильства за ознакою статі;

підтримки, правової допомоги та соціального супроводу членам сімей загиблих учасників бойових дій на Сході України та загиблих учасників Революції Гідності.

ДВОМ ПІДПРИЄМСТВАМ НАДАДУТЬ ДОЗВІЛ НА ПРАВО КОРИСТУВАННЯ ПІЛЬГАМИ З ОПОДАТКУВАННЯ

У Сумській обласній державній адміністрації під головуванням заступника голови Сумської обласної державної адміністрації Сергія Баннікова відбулося засідання комісії з питань надання підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю права на користування пільгами.  

Членами комісії розглядалися матеріали Сумського виробничого підприємства «Стиль» Українського товариства глухих, Конотопського учбово-виробничого підприємства Українського товариства глухих та підприємства об’єднання громадян «Сумське учбово-виробниче підприємство Українського товариства сліпих».

ОДИНОКУ ОСОБУ ПОХИЛОГО ВІКУ ВЛАШТУЮТЬ ДО БУДИНКУ-ІНТЕРНАТУ

Таке рішення було прийнято під час засідання колегії Департаменту соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації.

У ході засідання за клопотанням Управління соціального захисту населення Роменської районної державної адміністрації членами колегії Департаменту розглянуто пакет документів для влаштування однієї особи похилого віку до Синівського будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів.

ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У РОБОТІ ОНЛАЙН-ФОРУМУ

Міністерством цифрової трансформації України у партнерстві зі швейцарсько-українською Програмою EGAP проведено онлайн-подію «Форум регіональної цифровізації».

Участь у заході взяли Віце-прем`єр-міністр – Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров, керівник департаменту цифровізації Міністерства Фінляндії Марія Ніккела, заступники Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізацій, голови об`єднаних територіальних громад, а також інші запрошені гості, які реалізують проекти цифрової трансформації.

ПАТРОНАТ НАД ДИТИНОЮ - ШВИДКА І ВЧАСНА ДОПОМОГА ДИТИНІ ТА РОДИНІ В ГРОМАДІ

У 2020 році розпочато другий етап реалізації реформи деінституціалізації, який передбачає практичні кроки щодо розвитку послуг для дітей та сімей в громадах, що потребує всебічної поінформованості та підтримки суспільства. Однією з актуальних послуг є патронат над дитиною.

Патронат над дитиною - це професійна комплексна послуга, яка передбачає тимчасовий догляд, виховання та реабілітацію в сім'ї патронатного вихователя дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, та одночасне надання спеціалістами інтенсивних підтримуючих послуг її батькам для вирішення проблем, що призвели до розлучення з дитиною. Послуга патронату до 31 грудня 2026 року фінансується за рахунок державного бюджету.

ДО УВАГИ ЗАКЛАДІВ ТОРГІВЛІ

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 р. № 744 «Деякі питання реалізації пілотного проекту з монетизації одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» запроваджено надання замість одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» цільової грошової компенсаційної виплати  в розмірі 5 тис. гривень шляхом її перерахування батькам, у яких народилась дитина, на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання, відкритий в акціонерному товаристві «Комерційний банк «Приват Банк».

Батькам дитини, які не отримали «пакунок малюка», надається право звернутися за грошовою компенсацією впродовж 12 місяців з дати народження дитини та самостійно протягом року витратити кошти грошової компенсації виключно для придбання одягу, взуття, засобів гігієни та догляду, текстилю, іграшок дитині.

Продаж дитячих товарів та товарів для породіль за спеціальною соціальною карткою забезпечуватимуть заклади роздрібної торгівлі, які долучились до договору про реалізацію проекту з монетизації одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», підписали додаткову угоду з Мінсоцполітики про приєднання до договору та внесені до Реєстру учасників проекту. Наразі Міністерством розпочато включення закладів торгівлі та інтернет-магазинів, що приєдналися до договору, до зазначеного Реєстру.

НАУКОВЦІ СПІЛЬНО З ПОСАДОВЦЯМИ ЦЬОГО РАЗУ ОБГОВОРЮВАЛИ РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ В КОНОТОПСЬКІЙ ОТГ

У рамках виконання науково-дослідної роботи «Дослідження шляхів вдосконалення структури та рівня зайнятості населення праценадлишкових територій Сумської області» з метою пошуку точок зростання для ефективного залучення людського потенціалу та вивчення впливу карантину на зайнятість населення у Конотопській ОТГ відбувся семінар у форматі онлайн. Його метою було обговорення та пошук спільного бачення «точок зростання» всередині Конотопської громади.

До обговорення долучилися Михайло Дубровський, директор Департаменту соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації, та його заступник Олена Заяц,  посадовці Конотопської міської ради та громадські діячі міста Конотоп.

Презентував учасникам семінару результати дослідження Сергій КОРОЛЬ, кандидат політичних наук, асистент кафедри психології, політології та соціокультурних технологій Сумського державного університету.

Обговорення пройшло у жвавій дискусії. Одностайною була думка про важливість та доцільність проведення дослідження ситуації у праценадлишкових територіях Сумської області, у тому числі у Конотопській ОТГ, напрацювання та надання  пропозицій до розробки регіональної політики щодо ефективного використання організаційних, інфраструктурних, інформаційних, соціальних ресурсів  та формування «точок зростання» всередині громад, розроблення та реалізації місцевих та регіональних програм, збільшення обсягів і варіантів зайнятості населення. 

ЛЮДИ З ОСОБЛИВИМ СТАТУСОМ

Хто такі внутрішньо переміщені особи (ВПО) за шість років війни в Україні вже всі добре знають. Знають, що вони є, мають якісь проблеми та й на цьому крапка. А от хто і як ці проблеми допомагає їм вирішувати, а також як ці люди інтегруються в нові для себе громади, відомо небагатьом. На сьогодні в Україні, за даними Мінсоцполітики, обліковано понад 1,4 млн внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей та АР Крим. З них понад 500 тис. оселилися на Донеччині. І ці люди зі статусом ВПО потребують соціальної, правової, психологічної та інших видів допомог. Саме правову допомогу цим громадянам, таким же українцям, які проживають в інших куточках нашої країни, надають центри та бюро правової допомоги.

Більшість правових проблем, з якими стикаються ВПО, однакові для тих, хто переїхав на Львівщину або Сумщину, у Херсонську область чи Житомирську. Оскільки кількість переселенців найбільша у Донецькій області, то й досвід вирішення юридичних проблем цієї категорії громадян — у фахівців системи безоплатної правової допомоги Донеччини.

З січня 2017 року всі внутрішньо переміщені особи, а також особи, які подали заяву на отримання довідки ВПО, отримали право на безоплатну вторинну правову допомогу. Тобто ці категорії громадян можуть скористатися послугами юристів або адвокатів, які співпрацюють з системою БПД. Зокрема, для захисту та представництва інтересів у судах, складення документів процесуального характеру.

Для цього потрібно звернутися до одного з офісів системи БПД. Так, у Донецькій області працюють 23 центри та бюро правової допомоги. Починаючи з 2017 року, фахівці системи БПД Донеччини прийняли понад 6,9 тис. рішень про надання безоплатної вторинної правової допомоги за письмовими зверненнями від внутрішньо переміщених осіб.

«Особливість системи БПД Донецької області в тому, що внутрішньо переміщені особи – найпоширеніша категорія клієнтів. Вони становлять понад 51%. Надання правової допомоги ВПО має свою специфіку. Тому ми постійно проводимо навчання фахівців системи БПД та адвокатів, які надають вторинну правову допомогу, цій категорії громадян», – зазначив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.